آرام، بدون دود و تأمین هر چه بیشتر راحتی مسافر. اتوبوسهای ولوو، جدیدترین اتوبوس برقی ولوو برای اولین بار در مسیر شهری ترافیک گوتنبرگ همراه با مجوز رسمی در 15 ژوئیه مورد آزمایش قرار گرفت. دیگر آنکه، در تاریخ8 الی 10ژوئیه در مسیر اتوبسرانی بزرگ ( یو آی تی پی ) ایتالیا جهت نمایش بکار گرفته خواهند شد.
از اواسط ژوئیه مردم شاهد رفت و آمد اتوبوسهای برقی ولوو در بزرگ راه شماره 55 بین سنید هولمن و چالمرز در شهر گوتنمبرگ خواهند در این مسیر از سه دستگاه اتوبوس برقی و هفت دستگاه اتوبوس هیبرید ( برقی – دیزلی ) استفاده خواهد شد همگی آنها ساخت کارخانه ولوو هستند. اتوبوسها مجهز بهیک باطری بوده و سریعاً در پایانه های مربوطه شارژ شده و دوباره در مسیر قرار خواهند گرفت. مصرف انرژی اتوبوسهای برقی هشتاد در صد کمتر از موتورهای دیزلی در همان اتوبوسها ست. مسیر جدید به شکرانه همکاری و وجود سازمان ( الکتری – سیتی ) احداث گردیده، که مسئول انجام توسعه و نمایش وارزیابی و حلّ مسائل پدیده های خود و آینده نگری در شرایط مربوط به جدید می باشد.
هم اکنون کارخانه اتوبوس سازی ولوو آخرین مراحل تست اتوبوسها را به انجام میرساند تا از سلامت و تداوم کار آنها در مسیر عادی شهری کاملاً مطمئن گردد. بدین ترتیب تحرک عظیمی در راحتی و سرعت حمل و نقل برقی شهری خودنمائی خواهد کرد.
به گفته آقای هاکان اگنوال مدیر کل کارخانجات اتوبوسرانی ولوو:
آرامش کامل صرفاَ با حذف کامل دودزائی و بوجود آمدن فضائی عاری از آلودگی و سالم در کنار حمل و نقل بدون صدا و دود و مزاحمت در سایه الکتریکی شدن اتوبوسها امکانپذیرست، در حالیکه مسافران در یک چینن فضائی با آسودگی و راحتی طیّ مسیر خواهند کرد.
تقاضاها و پیشنهادهای مسافران توانسته تأثیر عمیقی در بازسازی و نوگرائیها داشته باشد.
بطور مثال: عریض بودن و سرعت باز و بسته شدن درهای اضافی ورودی و خروجی در میانه اتوبوس و نزدیکتر شدن هر چه بیشتر پله ورودی به پیاده رو زمان سوار و پیاده شدن مسافر را مخصوصاً برای کودکان، زنان باردار، کهنسالان و کسانیکه دارای ناتوانیهای جسمی و ذهنی بوده و اجباراً با ویل چیر تردد می کنند سهولت بخشیده و در زمان و انرژی صرفه جوئی بسیاری را بدنبال دارد.
طراحان اتوبوسهای ولوو همواره به آسایش و راحتی هر چه بیشتر مسافران در محیط دوستانه و مدرن میاندیشند. فضای درونی اتوبوس از نور کافی برخوردار بوده و مسافران حتی میتوانند از سیستم مخابراتی ( وای فای ) نیز استفاده کنند.
اگر چه طول اتوبوس 7/10 متر بوده و کمی بیشتر از یک متر از طول اتوبوسهای موجود کمتر است لیکن میتواند 86 مسافر را در خود براحتی جای داده و جابجا نماید. فضای میانی اتوبوس با صندلیهای مخصوص، مسافر بیشتری را در خود جای میدهد.
واحد اتوبوس الکتریکی نیز عضوی از اعضای سازمان ( الکتریکی – سیتی ) می باشد.
تردد در مسیر بزرگراه 55 در گوتنبرگ در نتیجه مساعی سازمان ( الکتری – سیتی) بوجود آمده. در این پروژه گروه ولوو، چالمرز، سازمان انرژی سوئد، ریجن و استراگوتالند، واسترافیکف، شهرداری گوتنبرگ ، گوتبرگ انرژی، لیند هولن، سانیل پارک و جوهانبرگ سانیس پارک مشارکت فعال دارند.
باور کردنی نیست، کودک خردسالی و کنترل از راه دور کامیون 18 تن. در آخرین فیلم ویدئوئی کامیون 18 تن شاهد آن باشیم، که نگاه کنید چه کسی رانندگی آنرا بعهده دارد، سوفی 4 ساله کامیون اف ام ایکس را از طریق کنترل از راه دور به سخت ترین چالش را وا داشته و تحت آزمایش قرار میدهد.
فیلم مذکور از سری فیلمهای موفق جهانی اپیک اسپلیت و همستر استانت است و جدیدترین تست زنده کامیون ولوو با عنوان، نگاه کنید چه کسی رانندگی میکند، متوجه میشوید که سوفی 4 ساله با دست گرفتن کنترل از راه دور کامیون اف ام ایکس 18 تنی ولوو را به کار عادی در شرایط سخت قرار داده. با قرار دادن بسیاری فعالیتهای جدید در طول امسال در کامیونهای ولوو بمنظور چگونگی غلبه بر هر چه اسانتر و بهتر در برابر مشکلات محیطی پیش روست برای چگونگی نشان دادن توانائیهای کامیون ولوو، ماشین را در جریان کارهای سخت قرار میدهیم. ریچارد فریتز معاونت مدیر عامل کامیونهای ولوو میگوید، چه کاری سخت تراز کنترل ماشین در شرایط دشوار توسط کودکی 4 ساله با حرکات سریع و پیش بینی نشده.
گردش 360 درجه ای
سوفی در یک محیط ساختمانی طوری ماشین را وادار به مانور میکند که غیر قابل تصور است. ماشین مجبور به صعود در یک شیب تند و سپس شیب ملایم و بعد از ان یک دور 360 درجه ای را با کنترل از راه دور انجام میدهد. چنانچه در فیلم نشان داده میشود.
تست مذکور نشاندهنده آنست که کامیون ولوو بی هیچ مانعی از کلیه موارد تست شرایط محیطی با موفقیت کامل عبور میکند. برای کمک به این منظور کامیون مجهز به سیستم جدید کنترل اتوماتیک کششی گردیده که اجازه میدهد ماشین در شیبهای تند و سطوح نرم براحتی به حرکت خود ادامه دهد. آقای گانر آیکسون مدیر مسئول صادرات میگوید، کامیون ولوو مجهز به کابین بسیار محکم همراه با سپرهای جلوی قوی و شاسی مقاوم است.
فیلم مذکور از آخرین سری فیلمهای زنده تست کامیونهای ولوو با پیش زمینه موفقیت جهانی قبلی شامل اپیک اسپلیت و همستر استانت می باشد.
در فیلم عملکردهای زیر جهت آزمون دستگاه به نمایش گذاشته شده.
سری جدید ئی بیلهای مکانیکی چرخ زنجیری از ماشین آلات ولوو کانستراکشن توان بیشتر با مصرف سوخت بهینه و در عین حال با صرفه اقتصادی برای مصرف کننده.
ئی سی آر 145 ئی و ئی سی آر 235 ئی از ماشین آلات ولوو کانستراکشن مجهز به موتورهای پر قدرت تیر 4 ا مرحله پنجم و شعاع گردش کوتاه برای کار در محلهای سرپوشیده بدون کمترین تغیر در توان ساخته شده اند.
بیلهای مکانیکی ئی سی آر 145 ئی و ئی سی آر 235 در مصرف سوخت و بهینه سازی آن تغییرات عمده ای را بوجود آورده، کم کردن هزینه عملیاتی و تولید بیشتر
انتخاب بهترین وضعیت عملیاتی توسط اپراتور جهت انجام مناسبترین شرایط کاری دستگاه برای پایین آوردن هزینه ها در مطابقت کامل با نوع کار محیطی. این ماشین آلات بنحوی طراحی شده اند که دامنه وسیعی از انواع کارها را شامل میگردند. بهترین طراحی سیستم شامل شاسی مقاوم همراه با نیروی کششی پرتوان برای جابجائی و حرکت در مسیرهای هموار و ناهموار و شیبدار و زمینهای سخت یا نرم.
آرامش و راحتی در کنترل
آسودگی و آرامش روانی اپراتور در کابین با استحکام آر او پی اس جهت ارتقاء ایمنی ایشان. فضای باز پنجره مقابل راننده دید وسیعی در را اختیار ایشان قرار داده و درب ورودی بزرگتر امکان ورود و خروج هر چه راحت تر را برای ایشان مهیا می سازد. تغیرات عمده در مکانیسم شیشه پاک کن سطح بیشتری از پنجره جلو را پاک کرده و باعث ایجاد دید بهتر برای کار موثرتر و دقیقتر برای راننده میگردد.
کنترل آب و هوا نیز بهینه سازی گردیده و نشانگر ال سی دی 8 اینچی وضعیت آب وهوا را در مقابل دید راننده قرار میدهد. سیستم خنک کننده و دیفراست بسرعت وضعیت هوای کابین را به شرایط ایده آل برمیگرداند.
قابلیت کنترل بیشتر و بهتر، این ماشینها مجهز به صفحه کلید فرمان پیشرفته ایست که مجال فعالیت و تنظیمات بیشتری بهمراهی مونیتور 8 اینچی برای عملیات هر چه ایمن تر در اختیار اپراتور میگذارد. کنترل دوربینها، تهویه و نور را میتوان از داخل کابین تنظیم نمود. مکانیسم مخابراتی بلوتوث و هندفری نیز به مجموعه مکانیسمهای دیگر اضافه گردیده. تهویه های بسیاری از مکانیسمهای دیگر برای سهولت فرمان، مانند،دوربین، رادیو، برف پاکن، استفاده از توان بیشتر موتور بر روی جوی استیک نصب شده اند که بدون ایجاد توقف در کار بتوان آنها را کنترل نمود.
ترکیب مکانیسم ها در بهترین شرایط
بیلهای مکانیکی ئی سی آر 145 ئی و ئی سی آر 235 ئی بنحوی طرحی شده اند که کمترین هزینه برای صاحب دستگاه را در برمیگیرند. ترکیب مکانیسمها در سطح عالی، بهینه سازی مکانیسم هیدرولیک در استاندارد ئی سی او و سرویس سهل و آسان آن پایین آوردن هزینه جمعی سرویس و بالا بردن تولید. سیستم هیدرولیک بهینه شده همراه با سیستم کنترل دقیق الکترونیک و سرعت عمل در کمترین زمان این سیستم در تطابق کامل با مکانیسم بی نظیر ئی سی او فعالیت نموده که منجر به ایجاد وضعیتی میشود که در آن کمترین افت جریان و فشار هیدرولیکی مشاهده میشود که در نتیجه کمترین مصرف سوخت را نیز بدنبال خواهد داشت. همچنین برای بهینه سازی هر چه بیشتر مصرف سوخت مکانیسمی در ماشین بکار گذاشته شده که بطور اتوماتیک موتور در حال کار و بدون بار را بعد از مدتی معین دور موتور را پائین آورده و پس از مدت زمانی دیگر که قابل تنظیم می باشد موتور را خاموش میکند.
برای ایمنی بیشتر اپراتور تمامی دستگیره ها و جاپاها از روکشهای عاجدار ساخته و نصب شده اند. برای بیشتر کردن عمر مفید ماشین تمامی فیلترها در یک محل جمع و کلیه نکات و مکانهای گریسکاری در یک مجموعه برای افزایش سرعت عمل گردآوری شده اند. همگی موارد فوق برای راحتی کار از روی زمین قابل دسترس بوده و براحتی و در کمترین زمان سرویسهای لازم انجام میشوند.
کار با بهترینها
این نوع بیلهای مکانیکی قابلیت تطابق و کار با بسیاری از ادوات جانبی که توانائی نصب بر روی ماشین آلات فوق را دارند از استحکام و انعطاف پذیری بسیاری برخوردارند. سیستم راه اندازی دستگاه توسط مکانیسم الکترونیک انجام گرفته که توانائی ذخیره 20 اسم رمز برای همین تعداد مختلف را داراست، و اجازه میدهد هر کاربر به سلیقه خود تنظیمات مربوط فشار و حجم روغن هیدرولیک را از داخل اطاقک راننده توسط مانیتور تغیر دهد.
ماشینهای فوق میتوانند میتوانند با انواع بیلهای استاندارد یا با کاربری سنگین کار کنند که هر کدام میتوانند در هر شرایط سخت بکار گرفته شوند چرا که مکانیسم طراحی ولوو و سختی مواد آنرا بهمراه دارند.
ولوو انواع کوپلینگ سریع را نیز در دسترس قرار میدهد، شامل انواع اس کوپلرهای متقارن که تغییرات بر روی نیروی برشی باکت را به حدقل میرساند. این نوع ادوات ضامن عمر طولانی، تولید حداکثری که مشخصه اصلی و بارز قطعات ولوو بوده می باشند. چکشهای هیدرولیکی سری اچ بی بنحوی طراحی شده اند که در تطابق کامل با وزن ماشین بوده و بسرعت همراه با کوپلینگهای هیدرولیک و تنظیم قبلی فشار و جریان هیدرولیک قابل نصب و بکار اندازی می باشند.
گرداننده و برگردان ادوات این ماشین ها میتوانند قبلاً از طریق کارخانه سفارش و نصب گردند که فرمان آنها برروی جوی استیک نیز فراهم میگردد باکتهای مخصوص ولوو با نام بیل مکانیکی کات نیز بخوبی با مکانیسم گرداننده و برگردان در هماهنگی کاری کامل می باشند.
متریک |
ئی سی آر 145 ئی |
D4J |
موتور |
33 دور در ثانیه / 2000 دور در دقیقه |
توان خروجی در دور |
89 کیلو وات |
توان |
4/85/5/80 کیلو نیوتن |
نیروی برشی |
82/0/25/0 متر مکعب |
ظرفیت بیل |
8360 میلی متر |
ماکزیمم دسترسی حفاری |
5530 میلی متر |
ماکزیمم عمق حفاری |
3700 کیلوگرم |
ظرفیت بالابری |
5/1/0/6 متر |
دسترسی / کار در ارتفاع |
16677-14435 کیلوگرم |
وزن در حین کار |
5/2 بازو-6/4 بوم |
مشخصات
متریک |
ئی سی آر 145 ئی |
D6J |
موتور |
33 دور در ثانیه / 2000 دور در دقیقه |
توان خروجی در دور |
128 کیلو وات |
توان |
2/132/0/125 کیلو نیوتن |
نیروی برشی |
44/1/36/0 متر مکعب |
ظرفیت بیل |
9890 متر |
ماکزیمم دسترسی حفاری |
6755 متر |
ماکزیمم عمق حفاری |
7790 کیلوگرم |
ظرفیت بالابری بار |
5/1/0/6 متر |
ارتفاع دسترسی |
27840-23700 کیلوگرم |
وزن در حین کار |
9/2 متر بازو-7/5 متر بوم |
یکشنبه 22,دسامبر,2024